Yhdistysten yhteinen maakunnallinen palvelualusta on julkaistu

Yhdessä parasta jälkeä

Kevällää avattulta koko Etelä-Savon maakunnan, ja tulevan hyvinvointialueen, yhteiseltä yhdistysten palvelualustalta löytyy yhteinen paikka kaikille maakunnan yhdistysten tärkeille tiedoille ja toiminnalle.
Yhdistykset pääsevät itse viemään ja päivittämään tietoja alustalle ja alustan käyttö on ilmaista. Ja kevään sekä kesän aikana päivitettyjä ja lisättyjä tietoja sivustolle onkin tullut mukavasti.
Alusta palvelee Etelä-Savon yhdistysten, asukkaiden, kuntien ja esimerkiksi soteammattilaisten tarpeita yhdistysten toiminnan tavoittamiseksi yhdestä paikasta.

Palvelualusta on perustettu YhES – Yhdistykset Etelä-Savossa järjestöneuvottelukunnan aloitteesta. Alusta toteutettiin maakunnan kehittämisrahalla Etelä-Savon maakuntaliiton Järjestöjen ääni mukaan maakunnan kehittämiseen -hankkeen kautta. Yhdistysten palvelualusta on maakunnan yhteinen voimanponnistus, jonka mahdollistavat Mikkelin ja Pieksämäen kaupungit ja Essote sekä Savonlinnan seudun Kolomonen ry yhdessä Savonlinnan kaupungin ja Sosterin kanssa. Perustamista tukevat myös Järjestö 2.0 Etelä-Savo ja maakunnan monet muut toimijat. Alusta korvaa myös aiemmin Savonlinnan seutukuntaa palvelleen YSSI.FI -palvelusivuston, joten jatkossa koko Etelä-Savon tiedot löytyvät yhdestä yhteisestä hakemistosta.

Kärryillä alustan kehityksestä pysyt myös seuraamalla tiedostusta Facebookissa tai Instagramissa tunnisteilla @yhesjarjestoneuvottelukunta ja #yhdistykseteläsavossa.

Tule mukaan tekemään yhdessä parasta jälkeä!

YhES löytyy helposti tämän linkin kautta.

Lisätietoja:

Emmi Fjällström, osallisuuskoordinaattori