Vapaaehtoistyön palvelukeskus avautuu

Vapaaehtoistyö

Savonlinnan Seudun Kolomonen ry on työstänyt yhdessä Savonlinnan seudun vapaaehtoistyötä organisoivien yhdistysten ja yhteisöjen sekä VALIKKO-ryhmän kanssa paikallisen vapaaehtoistyön kehittämiseksi ja lisäämiseksi sekä vapaaehtoistyötä tekevien, eli vapaaehtoistyön tärkeimmän voimavaran, toimintahyvinvoinnin varmistamiseksi.

Vapaaehtoistyön palvelukeskus avautuu siis uutena palveluna 16. 4. 2021.

Huomionarvoista on myös se, että Vapaaehtoistyön palvelukeskus on ensimmäinen YSSi.FI -palvelualustan kokonaisuus, joka avautuu suoraan YSSIn pohjalta maakunnalliseksi laajentuneessa YHES -palvelualustassa. Tämä koko Etelä-Savon yhdistyskentää palveleva palvelualusta on rakennettu Kolomosen kehittämän YSSI.FI -palvelualustan pohjalta ja tulee jatkossa oleman yhteinen koko maakuntaa palveleva kokonaisuus.

Vapaaehtoistyön palvelukeskuksen keskeiset linkit ovat:

Vapaaehtoistyötä organisoivat yhdistykset ja yhteisöt
Tästä linkistä löytyvät kaikki ne yhdistykset, järjestöt ja muut Etelä-Savon alueella toimivat yhteisöt, jotka ovat ilmoittaneet organisoivansa ja järjestävänsä vapaaehtoistyötä.

Ilmoita (oma) vapaaehtoisorganisaatiosi
Tämän linkin kautta uudet vapaaehtoistyötä organisovat yhdistykset/yhteisöt voivat ilmoittaa toimintansa YHES -palvelualustalle.

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi
Tämän linkin kautta vapaaehtoistyöstä kiinnostuneet henkilöt voivat ilmoittautua mukaan vapaaehtoistyöhön. Ilmoittautumislomakkeessa ilmoitetut tiedot kulkevat vain niiden vapaaehtoistyötä organisoivien yhdistysten/yhteisöjen tietoon, joiden vapaaehtoistyön toimialan olet ilmoittautumisessasi valinnut.

Ilmoita vapaaehtoistehtävä
Tämän linkin kautta eri toimijat (yhdistykset, yhteiskunnan toimijat, muut yhteisöt) voivat ilmoittaa erilaisia vapaaehtoistyön tehtäviään YHES -palveluhakemistoon kiinnostuneiden vapaaehtoistyöntekijöiden bongattavaksi.

Näytä vapaaehtoistehtävät
Tässä kategoriassa löytyvät ne avoinna olevat vapaaehtoistyön tehtävät, joihin edelleen etsitään uusia vapaaehtoistyöntekijöitä.

Lisätietoja Savonlinnan Seudun Kolomonen ry, toiminnanjohtaja Sirpa Kolistaja, puhelin 0500 691 574 ja sähköposti sirpa.kolistaja@kolomonen.fi ja yhdistyskoordinaattori Kimmo Käärmelahti, puhelin 044 741 9820 ja sähköposti kimmo.kaarmelahti@kolomonen.fi