Hyvinvointimessuilla jaettiin hyvää oloa keholle ja mielellle!

20230415_090153

Savonlinnan Liikuntahallilla kävi kuhina 15.4.2023 kun Savonlinnan Hyvinvointimessut aukaisivat ovensa kävijöille ja näytteilleasettajille. Yli 70 näytteilleasettajaa täyttivät hallin päätilan, mukana oli toimijoita niin yhdistyksistä, yrityksistä kuin oppilaitoksistakin. Esittelypikoilla oli mm. arpajaisia, maistiaisia ja toiminnan esittelyjä. Ulkopaikoilla pystyi tutustumaan mm. katiskan tekoon, ostamaan paistettuja lettuja sekä kierrättämään ser-romua.

Hallin puolella oli mahdollisuus osallistua Toiminnallisen Areenan maksuttomiin lajikokeiluihin, kuten Perkunas ry:n pehmomiekkailuun sekä Kristalli Sportin kehonhuoltohetkeen. Toiminnallisella Areenalla nähtiin myös Kolomosen yhdistysapuri Henrin rytmikästä improräppiä sekä Savonlinnan Aikidoseura Masurawon taidokkaita kamppailulajiesityksiä.

Toiminnallisen Areenan vieressä oli Lasten Puuhanurkka, jossa perheen pienimmät saivat touhuta ja temppuilla sydämmensä kylllyydestä! Puuhanurkassa sai myös kasvomaalauksia ja osallistua piirustuskilpailuun.

20230415_111225
IMG-20230415-WA0001

Yläkerrassa pystyi haistamaan makean ja suolaisen leivonnaisen tuoksun. Nimittäin kahvilapalvelut tarjosi messukävijöille Samiedun reippaat konditoria-opiskelijat! Syötävää oli joka lähtöön: pizzakierteestä nyhtökauragaletteen ja kinderkakkupaloista omenapusuun. Kahvilasta sai myös ostettua mukaan montaa eri leipälajia, kuten auringonkukkasiemen- ja brios-leipää.

Ja mikä parasta, Samiedu lahjoittaa kahvilan tuoton paikallisten ukrainalaisten pakolaisten hyväksi. Lahjoitusta kertyikin yhteensä huimat 2766,40 euroa!

20230415_101734
kuva_

Messufiilis oli lauantaina aivan mahtava. Selkeästi tapahtuman siirtäminen kevääseen ja tapahtumapaikan sijoittaminen Savonlinnan Liikuntahallille sai ihmiset liikkeelle, noin 2800 messukävijää osallistui Hyvinvointimessuille.

Nähdään taas messuilla ensi vuonna!

Terveisin,
Johanna Kärkkäinen