Etelä-Savon Luustoyhdistys ry

Etelä-Savon Luustoyhdistys on vuonna 2005 Etelä-Savon Osteoporoosiyhdistyksenä perustettu Suomen Luustoliiton jäsenyhdistys. Lisäksi yhdistys on Mikkelissä Estery ry:n jäsen ja Savonlinnan Seudun Kolomonen ry:n jäsen sekä toimii Pieksämäellä toimintakeskus Neuvokkaan yhteistyöyhdistyksenä.

Etelä-Savon Luustoyhdistyksen tehtävänä on jakaa tietoa osteoporoosista ja tarjota vertaistukea sekä virkistystä jäsenilleen. Yhdistys järjestää luentoja terveyden edistämisestä ja luunmurtumien ehkäisemisestä. Yhdistys  toimii luustoterveyden ja yleisen hyvinvoinnin edistämiseksi koko Etelä-Savon alueella.

Yhdistys lisää osallisuutta tarjoten jäsenilleen mm. liikuntaa, keskustelua ja yhteistä tekemistä. Yhdistystä voidaan kuvata alueelliseksi kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestöksi. Vertaistukiryhmät toimivat Mikkelissä, Pieksämäellä ja Savonlinnassa.

Ystävällisin terveisin,

Satu Auvinen, hallituksen puheenjohtaja