Välistä väylälle-hanke

VV

Välistä väylälle-hanke

Hyvää ja toiveikasta alkanutta uutta työvuotta 2022 teille kaikille yhteistyötahoillemme!

Välistä väylälle-hanketiimin tammikuu näyttää mukavan touhukkaalta. Hankealueella jatkavat toimintaansa työikäisille kohdennetut työ- ja toimintakykyä, osallisuutta, yhteisöllisyyttä sekä elämänhallintaa tukevat pienryhmät. Uusia pienryhmiä hankkeen asiakkaille on työn alla, suunnitteilla yhteistyössä kolmannen sektorin, Sosterin, Savonlinnan kaupungin ja Rantasalmen kunnan yhteistyöverkoston kanssa.

Hankkeen kohderyhmää ovat koronapandemian aikana syrjäytymisuhkaan joutuneet työikäiset henkilöt ja heidän perheensä sekä nuoret, jotka etäkoulujaksojen vuoksi ovat ajautuneet haastavaan tilanteeseen peruskoulun päättyessä ja/tai toisen asteen koulutuksessa.

Välistä väylälle - hanke toteutetaan lähialuehankkeena, jossa ostopalvelutoiminnoissa, yhdistysten, yritysten ja muiden toimijoiden aktivoinnissa sekä tapahtumien käytännön järjestelyissä tuetaan paikallisesti hankealueen elinvoimaisuutta ja osallisuutta.

Toteutamme kevätpuolella hankkeen asiakkaille erilaisia toiminnallisia iltatapahtumia kuukausittain Savonlinnassa, Kerimäellä, Savonrannalla, Punkaharjulla ja Rantasalmella. Toiminnalliset tapahtumat suunnitellaan aina matalankynnyksen tapahtumiksi, joihin hankkeen asiakkaiden on helppo osallistua. Tavoitteenamme on tarjota hankkeen asiakkaille mukavia, rentoja tapahtumia joihin sisältyy mielekästä, hauskaa yhdessä tekemistä ja kiireetöntä yhdessä olemista - kohtaamista.   Tammikuussa tapahtumien teemana on yhteisölliset kortti- ja lautapelit, rentoa yhdessäoloa sekä pientä iltapalaa.

Välistä väylälle - hanke on myös hankealueen yhdistystoimijoita varten!

Hanke mahdollistaa varainhankintaa yhdistystoimijoille luotsitoiminnan sekä ostopalvelujen kautta. Hanke tukee yhdistystoimijoilta myös tarjoamalla kevään-22 aikana maksutonta koulutusta, joka järjestetään ajan henkeen sopivasti hybridimallilla. Koulutuksiin pääsee osallistumaan Teamsin kautta sekä rajoitetusti paikan päälle Kolomoselle, mikäli terveysturvallisuusohjeet sen sallivat. Koulutusten sisällöistä ja aikatauluista ilmoittelemme tarkemmin helmikuun-22 aikana.

Luonnollisesti seuraamme tarkasti Sosterin terveysturvallisuusohjeistuksia ja huomioimme/noudatamme ajankohtaisia suosituksia ja rajoituksia hankkeen kaikissa toiminnoissa.

Sari
Tiia

Näillä askelmerkeillä edetään, ollaan yhteyksissä

- kuulumisiin ja näkymisiin!

Yhteistyöterveisin

Projektipäällikkö Sari Nyrhinen vastuualueina asiakastyö, hankehallinnointi, viestintä- ja markkinointi, verkostoyhteistyö, koulutus/työnohjaus sekä kokonaisvastuu hankkeen tavoitteellisesta toteutuksesta sari.nyrhinen@kolomonen.fi  p. 0447593560

Projektityöntekijä Tiia Pulkkinen vastuualueina asiakastyö, ostopalvelut/kilpailutus ja markkinointi tiia.pulkkinen@kolomonen.fi p. 0444931953

Salla